Dermato-Cosmetica in de apotheek 18.04.2016

Dermato-Cosmetica en voordeelverpakkingen in de apotheek

Het aanbod van dermato-cosmetische producten is enorm en de verkoopskanalen des te diverser: van schoonheidssalon tot discount-winkel, van apotheker tot Body-Shop of AS Adventure. Online schreeuwt elke shop om uw aandacht om toch maar bij hen uw zonneproduct te kopen. Waarom zou de klant tot bij u komen?

Een van de belangrijkste redenen blijft het vertrouwen dat de consument heeft in de apotheker. Ons beroep heeft een goed imago, en de klant gaat ervan uit dat we enkel "goede" producten aanbieden en eerlijk advies geven. Probeer dan ook uw aanbod als wetenschapper samen te stellen en laat u niet enkel leiden door aanlokkelijke akties. Weet wat je verkoopt, en laat je niet gebruiken om producten serieux te geven die ze niet verdienen. Soms hoor ik collega's zeggen: de rest van de producten buiten de apotheek deugen niet! Dit getuigt van een weinig kritische ingesteldheid. Meerdere  studies toonden in het verleden aan dat "huidverzorging van de apotheek" niet noodzakelijk betekent dat het ook om kwalitatief en verantwoorde producten gaat. 

Elk merk heeft minder goede producten. Producten die ze opnemen in het gamma om een compleet gamma aan te bieden. Ga op zoek naar hun top 10 producten. Heel wat gamma's hebben jaarlijks terugkerende promo-verpakkingen. Werk met deze promo-verpakkingen, en vergelijk met wat je in de supermarkt betaalt. Soms zou je versteld staan. Zo is de promotie-verpakking van Bioderma Atoderm overvette zeep 9,90 € voor 1 liter. Ter vergelijking: Dove 250 ml uit Kruidvat aan 3,99 €. Wees bij de samenstelling van uw aanbod kritisch, en check de publieksprijzen!

En wat kortingen geven betreft: de discussie zal blijven. Zoek eens online op Nuxe, Mustela of La Roche Posay bijvoorbeeld. Kortingen tot 30% zijn geen uitzondering meer. Om moedeloos van te worden? Nee, grijp deze kans en praat met uw vertegenwoordiger. Werk samen met hen promoties uit, en zorg dat uw klant niet zijn toevlucht zoekt naar "goedkopere kanalen". Want wie wil met zijn iphone in de hand nog teveel betalen?

 

Back to overview